måndag 6 juli 2009

6/7 2008-6/7 2009 ( 1 år sen jag fick min älskade gullång^_^)

Denna dag är mycket speciell dag för mig, för det var just denna dag jag fann kärleken^_^
En kärlek som är stark idag och blir starkare varje dag som går.

För att ni ska kunna förstå hur det kom till att jag fann min kärlek tillslut, så måste vi börja denna historia sommaren 2002.

Den sommaren så var jag mycket med en kompis som bodde i en by 1 mil ifrån mig och jag cyklade nästan till henne varje dag under just den sommaren. Hur som helst så presenterade hon en hemsida för mig som hette Banana Island ( smått lik lunarstorm) och jag blev medlem där.

Men så en dag när jag var på den här hemsida, så såg jag en kille som var i min ålder och kallade sig fireacher14 och jag tittade på hans profil och min första tanke var att han var för snygg för mig, men jag tog ändå modet att skriva till honom, fast jag trodde nog att han skulle nog inte svara tillbaka. Men han gjorde det och vi pratade jättemycket med varandra, tills en dag då han bara försvann från den hemsida, vilket gjorde mig ganska så ledsen, för att jag tyckte att vi hade fått en bra kontakt mellan varandra.

1 år senare efter det så loggade jag in på min lunarstormsida och tittade om jag hade fått något mail eller att någon hade skrivit i min gästbok och då märkte jag att jag hade fått något i min gästbok och det var killen från Banana Island jag hade prata med.
Vi började då förstås att prata igen med varandra och han gav till och med sitt nummer till mig och jag tog även modet att ringa honom, fast jag var mycket nervös att göra det plus att jag tänkte att tänk om han inte den samma personen som jag hade lärt känna, utan att det kunde vara någon snuskgubbe eller något sånt xD

Men jag märkte efter när jag hade ringt att han var inte någon snuskgubbe, utan en mycket trevlig kille som tyckte nog också att det var läskigt att jag hade ringt honom. Så då pratade vi även i mobilen med varandra och på lunar och diskuterade även om vi skulle träffa varandra någon dag. Tyvärr så bodde vi över 80 mil ifrån med varandra, vilket gjorde det ganska svår att kunna träffa varandra,plus att Mamma och Pappa ville nog att jag skulle inte fara dit, eftersom att det kunde finnas vissa risker.

Men sommaren 2005 så hände något som jag faktiskt förstod att det kunde hända eftersom att vi bodde så långt ifrån varandra. Det började med att han svarade inte i sin mobil när jag ringde honom och han svarade inte heller när jag skrev till honom på lunar och då misstänkte jag att jag kanske hade sagt något dumt som gjorde att han inte ville prata med mig längre eller så hade han skaffat sig flickvän.

Han skrev senare till mig när jag var hos mig syster Jessica och skulle vara med henne under den helgen att han hade skaffat sig flickvän och han visste inte riktigt hur han skulle berättade det för mig, för han ville inte såra mig.
Visst nog gjorde det ganska ont i mitt hjärta, men samtidigt så förstod jag nog att det skulle nog inte kunna fungera mellan oss p.g.a avståndet och jag svarade honom att jag var glad att han hade hittade något och att jag ville fortfarande vara hans kompis, för som sagt så tyckte jag att vi hade fått en sån bra kontakt med varandra att jag ville inte bryta den.
Så vi fortsätt i alla fall att prata med varandra och han blev min bästa killkompis, fast jag aldrig hade träffat honom i person.

3 år senare alltså året 2008, så fick jag senare veta av honom att hans tjej att gjort slut med honom och han var förstås mycket ledsen över det. Jag tröstade honom förstås och han hade även berätta att han gjorde lumpen just då och det gjorde att han kunde tänka på något annat än henne.
Efter det så föreslog att jag honom att vi kunde ju träffa varandra nu,för egenligt honom så kunde vi inte göra det förut för att han hade en ganska svartsjuk flickvän, men nu var det ju slut mellan dom så vi kunde göra det :)
Först tänkte att vi kanske kunde bli ihop, men då började jag senare tänka att det kanske kommer nog inte att fungerar, så jag var inställd att jag var nog bara nöjd med att vara hans kompis.

Så den 1 juli så for jag och min syster Jessica och hämtade honom på Kallax flygplats och gissa om jag var nervös xD Jag var så nervös att jag sprang som fram och tillbaka på flygplatsen och sa till min syster att tänk om jag inte ens kommer att känna igen honom xD
Men som tur var så kände jag igen honom, men det kändes ändå lite nervöst att den killen jag hade pratat med på internet var nu helt plötsligt här!
Men han var hos mig en hel vecka för att han hade permission då och vi for och badade och gick en massa promenader och jag började känna att jag höll på att få känslor för honom, men jag vågade inte riktigt ta steg, för jag visste ju inte hur han tyckte om mig.

Den 6 juli så föreslog min föräldrar att vi skulle fara till Storforsen, så att han skulle få se Europas största vattenfall. När vi var där så fick jag som känslan att han hade faktiskt känslor för mig och han berättade att han hade faktiskt som haft det efter några få dagar sen han kom och försökte som testa mig om jag kände likadant, fast jag märkte dock inte dom signalerna förens efter Storforsen xD Så just därför så tycker jag att den 6 juli var som den dagen vi kände att vi ville inte bara vara kompisar längre, utan vi kände att vi kunde nog ha ett förhållande med varandra trots avståndet mellan oss.

Så sen den dagen så insåg jag att jag var inte singel längre och jag saknar det inte heller om jag ska vara ärlig. För att efter 19 års väntan att hitta någon som älskar en lika mycket som man gör för den personen, så är jag mer än villig att uppoffra mitt singelliv.
Men även om jag är inte singel längre, så innebär det inte att jag har slutat umgås med mina kompisar jag har^_^ För jag tycker att det är viktigt att kunna man ska kunna umgås med sina kompisar fast man är i ett förhållande.

Jag är ledsen att detta inlägg blev så långt och jag uppskattar verkligen att ni orkade läsa det, men tyvärr så kunde jag inte förkorta det så mycket^_^'



Bilder på mig och min älskade gullång Marcus^_^ ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET!!Du har gjort mig så lycklig under det här året vi har varit tillsammans^_^

1 kommentar:

  1. haha, fan, så jag kunde ha varit en snuskgubbe, det låter ju inget vidare, tur att snuskgubben kunde göra dig lycklig i alla fall ;) puss puss

    SvaraRadera