fredag 4 december 2009

Jullängtan och lite grann om Londonresan

Konban wa minna-san!
Jag vet att det var ett tag sen jag skrev i min blogg, men jag har varit fullt upp med hemtenta och så har jag julhandlat lite grann.
Hur som helst så måste jag ju berätta lite grann om Londonresan jag och Marcus gjorde för ungefär 3 veckor sen :)
Vi anlände till London på fredag kväll och flyget tog nästan 5 timmar! Fast det var för att vi var tvugna att göra ett stopp i Amsterdam och byta flyg.
I alla fall när vi kom till vårat hotell och skulle checka in, så hade Marcus lite problem att förstå vad hon som var i receptionen sa xD ( Hon var kanske från Pakistan eller Indien, för hon hade som en dialekten ) Efter när vi att lämnat våra saker i hotellrummet, så bestämde vi att vi skulle gå någonstans att äta och det blev ett ställe som hette Rocky's. Där kunde man köpa pizza, friterad kyckling, kebab osv. Det som blev en liten kulturchock för mig i alla fall, var att när jag beställde pizza, så ingick det med strips xD Stripsen och pizzan var dessutom mycket tjocka och inte så där jättegoda precis x
På lördagen så var vi i London hela dan,för att utforska staden och London är allt för stor för att utforska en endan dag, måste jag säga. Men vi besökte i alla fall Madame Tussauds och London Dungoen, och båda tyckte jag var till läskiga till en början, men sen så var det inte så farligt :P

Här några bilder i alla fall från Madame Tussauds och London Dungeon.





Tyvärr så for vi hem tidigt på söndagen, önskar faktiskt att vi kunde ha varit där längre än bara helgen. Vi sov nog bara cirka 3 timmar den natten mot söndagen. Så man var rätt så trött just den dagen, när vi äntligen kom till Sverige.

Jag hade i alla fall det trevligt i London och hoppas att jag kan fara dit någon dag igen :)
Fast just nu ligger nog tankarna på jul och oj, vad jag längtar tills det^_^ Kommer att bli skönt att få vara med familjen och vänner, när man inte har sett dom på över 3 månader.
Jag ser också fram emot nästa helg, då jag får besök av min syster Jessica^_^ Hon, jag och min andra syster Marie ska fara också se på en musikal som heter Hairspary ;) Kommer säkert att bli trevligt, eftersom att det blir min första gång jag får se en musikal :)

Fast det jag längtar nog mest till just nu är någon imorgon, eftersom att Marcus ska komma till mig och det blir sista gången för ett bra tag innan jag kan få träffa honom igen. För det är nu på onsdag han far till Afghanistan och kommer att vara där 1 halv år, fast han får komma hem kanske 2 gånger under den tiden, fast det kan beror på hur situationen är där. Hoppas i alla fall att han kommer hem säker och att han kommer att må relativt bra psykiskt,trots det han kan få uppleva där nere.

menmen....jag ska nog gå och lägga mig ganska tidigt ikväll, för att jag hade tänkt stiga upp tidigt för att städa och hinna julhandla innan Marcus kommer i morgon^_^

Oyasuminasi minna-san, Genki da ne! (Betyder Godnatt allihopa, ha de så bra på japanska)

2 kommentarer:

  1. Varför kan jag inte klicka på dig och Johnny? Hade ju vilja se närmare på dig och man nr 2 i ditt liv ;)

    SvaraRadera
  2. Sätt gärna ut bilderna från London och lite annat på Facebook tycker jag ;)

    SvaraRadera