fredag 14 maj 2010

En monlig morgon, men senare en solig eftermiddag :D

Minna san! Konban wa ^_^

Idag så bestämde min kära familj att vi skulle in till stan och shoppa lite grann om vi hittade något vi tyckte om. Det var också rätt så monligt där på morgonen, men till slut så hittade solen fram bland alla molnen på eftermiddagen och det blev riktigt ärligt. Jag tog också även chansen att ta en fika med Annie och vi hade det trevligt och satt och pratade om det mesta :)

Självklart så hittade lite saker som jag köpte, men det var mest i sminkvägar :P Som bland annat två nagellack från depend, tre eyeliner från h&m, ett korallrosa läppglans från bara 9.50 kr!! Sen hade jag själv tänkt köpa två superläckra toppar från kapphal som kostade bara 99 kr st, men mina kära föräldrar var så snälla att dom köpte dom åt en. Fast jag har som en slags inställning att jag på ett sätt känner att jag ville inte att folk ska bjuda mig på saker och ting, för då tappar jag på ett sätt min självständighet (speciellt ekonmiskt). Men jag vet att dom gör det för att dom vill vara snälla mot en och för att dom tycker om en, så det menar enligt inte illa alls med det.

Hur står ni själva till just den fråga? Vad har ni för slags åsikt till detta?

Hahaha, där kom nog lite grann etnologen inom mig, för etnologer har också ett rätt stort intresse för vardliga samhällsfrågor, dessutom håller jag just nu på att skriva en uppsats som har temat kroppideal. Det var intressant, men det är mycket jobb också, ska jag säga xD

Menmen...måste återgå nu till pluggandet och sen antar jag att det är sängen som gäller :)

Oyasuminasi!! Genki da ne!! ^_^

1 kommentar: