tisdag 4 maj 2010

13 maj, en rätt så viktig dag ;)

Konban wa minna!

Ville bara uppdatera min blogg med att säga att jag kommer hem till min kära hemstad den 13 maj, men kan dock bara stanna till den 18 maj. Eftersom att jag är uppe i en uppsatsperiod just nu.
Det lustiga också är att förut ju den 13 maj innan året 2000, så brukade jag ha namnsdag (mitt tilltalsnamn det vill säga ) tillsammans med Linnea, men sen så bytte dom bort mitt namn mot Linn istället och sen dess så har vi Ninor inte haft nog namnsdag sen dess! Anledningen till varför mitt tilltalsnamn bara försvann från almenackan var nog för att så få i Sverige heter Nina eller kallas för det, vilket jag tycker inte stämmer alls. För jag känner faktiskt en hel del som har Nina som tilltalsnamn eller även kallas för det.
Kommer bara ihåg när jag var liten att det var svårt att hitta såna där födelsedagskort eller ballonger med ens namn på och tror att jag blev lyckig när jag senare hittat som vuxen ett födelsedagskort med mitt namn på! :D

Menmen....nu måste jag verkligen fortsätta med min uppsats och sen ska jag läsa i en bok som heter Etnologiskt fältarbete som ska vara som ett slags stöd, för oss när vi gör detta.

Mata ne minna! Genki da ne^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar