måndag 24 augusti 2009

Hollandresan och Uppkörning

Hej allihopa!
Ledsen att jag har inte skrivt på ett bra tag nu, men jag har haft fullt upp i veckan med körkort och så med universitet.
Men nu ska jag skriva en "liten" uppdatering för er vad som har hänt hittills.

För det första så har jag som stort sett varje dag kört med körskolan och så har jag även kört idag och jag fick ett väldigt positvit besked av en körskolelärare som jag har dessutom aldrig haft förr. Han sa nämligen att om jag körde som jag gjorde idag så skulle jag nog defenitivt klara av uppkörning ( vilket är då imorgon, så håll tummarna för mig, okej!? ^_^)

Det andra som jag måste då självklart berätta är att jag har varit i Uppsala i helgen och förstås ringt till en massa människor angående om boende. Jag vet inte hur många jag ringde som sa att nej tyvärr, men jag har redan uthyrt ut och vissa hade jag redan ringt till innan jag for ner som sa att dom skulle vänta med att bestämma sig tills jag kom ner.
Så ni kan som fatta att man kanske inte riktigt var på toppenhumör precis xD
Men jag fick i alla fall komma och titta hos en i alla fall, fast det var 5 st innan mig som redan varit förbi och kollat på den. Men killen som äger då den verkade vara en mycket trevlig person och han berättade att det fanns en annan tjej som bodde också som inneboende, fast hon var inte hemma just då, utan hon var i Piteå för att hjälpa sin pojkvän med flytten.
Hur som helst så tyckte den här killen att jag verkade vara en trevlig person och han sa att han skulle som bestämma sig tillsammans då med den här tjejen, vem av hos 6 personer dom skulle kunna tänka sig att bo tillsammans med. Han sa också att dom skulle bestämma sig på söndag mellan kl 3 och 4.
Jag ringde dock förstås andra människor också, för jag visste ju inte riktigt säker om det skulle bli jag som skulle få bo hos dom. Men som sagt så var det stort sett samma visa som med alla dom andra jag ringde till, så det såg väldigt mörkt ut.
På söndag då så for jag och mina föräldrar en sväng till en mataffär medans vi väntade på besked av den här killen. Men klockan gick och helt plötsligt så var kl över 4 och då blev jag förstås lite orolig, så då ringde jag honom istället och förklarade som situationen vi var som i just då ( för vi skulle även hinna upp till Sundsvall och sova en stund) och han lovade att han skulle ringa snabbt upp den där tjejen och sen skulle han ringa upp mig.
5 minuter senare så ringde han och han sa att om jag ville så kunde jag få bo med dom och ni tror att jag blev ganska så glad! ;D Så då var det bara att bege sig till IKEA och köpa sig något att sova på för att rummet jag ska bo i var inte möblerat, så då köpte vi en ganska så fin bäddsoffa som vi då senare för med dit till mitt nya hem^_^
Så nu kommer adressen Hollandsresan vara mitt hem^_^ Känner faktiskt lite konstigt, men ändå spännade, för att det är imorgon jag kommer att flytta som dit och sen kommer jag nog hem till Piteå vid jullovet :)
Så önska mig även lycka till på resan imorgon dit och jag hoppas att som alla jag känner här uppe kommer och hälsa på mig någon dag ;)

( Lova nu och att ni kommer inte att gråta heller när jag far imorgon, för att jag kommer nog ha redan Mamma och Pappa som kommer att gråta när dom ska lämna av mig på Kallax.)

TAKE CARE EVERYONE!!

1 kommentar:

  1. vad tur att du fick ett boende:)
    Kommer verkligen sakna dig, men vi syns på jullovet;P

    SvaraRadera