tisdag 14 december 2010

Uppdatering av vad som har hänt hittills i mitt liv

WOW!
Insåg nu när jag tittade på mitt senaste inlägg att jag har inte skrivit något här sen i juli xD Och tro mig att det har hänt en hel del under dom månaderna jag inte berätta om här för er, vilket jag nu ska i förstås göra ;D
Jag och min kille har varit i Krotaien under sommaren slut och efter när vi kom hem till Sverige, så blev det direktflytt till Uppsala eftersom att min kurs skulle börjar dagen efter vi kom hem. Tyvärr så måste vi nu flytta i december här ifrån, eftersom att det står i kontraktet vi skrev på. (Andrahandskontrakt) Men hur som helst så kommer vi inte alls vara hemlösa precis, utan vi kommer nämligen att flytta till Enköping, för att vi fick ett väldigt bra erbjudande på en 2:a på 54 kvadratmeter (Första hand! ;D ) och dessutom så känner både jag och min kille att vi behöver inte bo i Uppsala, eftersom att jag har kommit in på en distansutbildning :D

Så nu till våren som kommer jag att förbättra mina kunskaper i japanska!!:D Mycket kul eftersom att jag är mycket intresserad i den japanska kulturen och språket :)
Min kille kom också in på en distansutbildning till våren, men han kommer att läsa något med datorer som han tycker är så himla kul. Men dock så finns det ett litet problem och det är att han har fått ett jobb på citymail i Uppsala, vilket innebär att han kommer nog att få pendla från Enköping till Uppsala ett tag om dom inte förflyttar honom till Enköping eller Strängnäs. Menmen...trots det så är jag i alla fall glad att han har ett jobb nu, eftersom att han har varit arbetslös ett tag.

Ser verkligen fram emot att se våran nya lägenhet och veta att vi kan inreda det som vi vill ^_^ Fast jag är dock inte så bekant med staden,eftersom att jag har aldrig utforskat staden mer än att jag har varit på buss/tågstationen och åkt igenom staden via buss xD Menmen...förhoppningsvis så kommer man nog att trivas i staden och dessutom så är inte det dåligt med kollektivtrafiken här nere heller ;)
Menmen...måste storstäda i lägenheten som vi bor i nu innan jag far upp till Piteå över jul och nyår och dessutom så måste jag packa inför resan upp :) Ser verkligen fram emot att få vara med sin familj och sina vänner ^_^

Måste nog plugga en stund nu,så att man känner att man kommer att klara av den sista tentan för just denna kurs ( Historia A).

Mata ne!

1 kommentar:

  1. Hej Nina! Det var grymt länge sen, sen du skrev. Så nu skickar jag med denna kommentar en liten bloggutmaning till dig. Du kan kolla upp utmaningen på min blogg.

    SvaraRadera